Zakonska obaveza svih vozača danas koja datira od 2009. godine odnosi se na obaveznu ugradnju dpf sistema prilikom proizvodnje vozila, kako bi se umanjile negativni efekti usled pojave izduvnih gasova. Skraćenica za dpf odnosi se na Diesel Particulate Filter koji podrazumeva prečišćivače raznovrsnih čestica radi što većeg stepena zaštite životne sredine i poštovanja propisa. Da bi se obezbedilo neometano upravljanje motornim vozilima u dobu frekventnog korišćenja automobila, važno je u skladu sa pravilima realizovati čišćenje dpf sistema u renomiranim servisima. Drugi naziv za čićenje dpf filtera jeste proces regeneracije izlaganjem visokim temperaturama, a isključivo se preporučuje profesionalno servisiranje radi provere ispravnosti i svih funkcija
Za efikasno filtriranje izduvnih gasova važno je čišćenje dpf sistema u servisu
Čišćenje dpf sistema značajno je za eliminisanje štetnih materija iz izduvnih gasova, kako bi se što manje negativni efekti odrazili na okolinu. U automobilu postoji lampica koja signalizira visok stepen zaprljanosti dpf filtera, koja pokazuje da je pravi trenutak za odlazak u servis i zakazivanje termina pročišćavanja. Konkretno, do prljanja filtera dolazi kada se čestice čađi talože u samom sistemu, umesto izlučivanja u atmosferu, što je način zaštite prirode i okruženja.
Kada dođe do značajnog obima taloga na filterima, potrebno je izvršiti čišćenje dpf sistema, kako bi ponovo bio u punoj snazi za upotrebu. U suprotnom, može se javiti problem sa izduvnim gasovima i emisija štetnih materija biti značajno veća od dozvoljene. Kako je sve to predmet kontrole i provere, važno je uz osvrt na ekološki aspekt posvetiti pažnju ispravnosti sistema dpf filtera.
Kako se vrši čišćenje dpf filtera u profesionalnom servisu?
Da bi se izvršilo pravilno i potpuno čišćenje dpf sistema filtera potrebno je posetiti iskusne i profesionalne servisere, koji će izvršiti postupak rasklpanja delova, a zatim nakon regeneracije i povratak u prvobitno stanje. Proces čišćenja dpf sistema, odnosno regeneracije vrši se pasivno i aktivno, odnosno automatski tokom vožnje i uz filtere. Pasivno čišćenje dpf filtera vrši se u vozilu usled postizanja temperature do određene granice, a čestice samostalno sagorevaju, dok je kod drugih automobila potrebna aktivna regeneracija. Ona podrazumeva postizanje nivoa čađi od najmanje 45%, kada počinje aktivno ubrizgavanje radi podizanja temperature u sistemu izduvnih gasova, koja će rezultirati eliminisanjem štetnih materija i prečišćavanjem gasova.
Kako se usled naglih pokreta i zaustavljanja vozila može uključiti kontrolna lampica koja pokazuje da je vreme za čišćenje dpf filtera, rešenje problema može da bude tokom vožnje ili odlazak u servis. Regeneracija filtera tokom vožnje vrši se prilikom kretanja automobila brzinom od okvirno 60 kilometara na čas, uz obrtaje motora od najmanje 3.000, kada se automatski vrši čišćenje dpf sistema. Međutim, uvek je bolje da se regeneracija izvrši na profesionalan način i od strane iskusnih majstora u servisima.
Svakom tipu vozila potrebno je čišćenje dpf filtera, odnosno regeneracija, kako bi sistem pravilno funkcionisao uz zaštitu okruženja od izduvnih gasova. Predlog je uvek posetiti najbolji servis i realizovati detaljno, pedantno i kompletno čišćenje dpf sistema, uz pouzdanost i sigurnost da će trajati duži vremenski period bez kvarova vozila i obimnog zagađenja.